Wednesday 18 July 2012

Saya suka kampung

Assalamualaikum..

last weekend saya dan en suami pergi mana..
tengok title entry mestilah dah tahu kan..hehe
kami balik kampung en suami..kampung tok..
memandangkan saya sudah tiada opah, nenek dan atuk lagi..mak juga sudah tinggalkan kami
jadi saya menumpang kasih keluarga sebelah suami... 

actually mama n abah nak ikut..tapi suddenly abah demam pulak
so, hanya saya dan en suami saja lah kan
my SIL alya pun xdpt join sebab tugas jadi cikgu..sabtu ahad mcm2 aktiviti ade yobbb...

dah lama xjenguk tok..sian dia kat kampung sorang2
maaf tokk..cucu sibuk kerja..sob2..
last balik pun kalau tak silap masa raya cina ..
bertolak jumaat malam..sampai rumah tok dalam pukul 12..
oh lupa kampung en suami di Penang, Permatang Pauh..

saya suka kampung..


why?
sebab x sesak mcm bandar..air sejuk..suasana nyaman..
walaupun nyamuk gigit2..ape ade hal..gigitla balik kan..haha

kali ni balik kampung..xde pergi mane pun..duk rumah je
main2 masak2 dengan tok,
pergi pasar malam..makan eskim, makan cucur udang..haha

ini kampung tok.. saya suka sangat..
en suami..kite tinggal kat kampung boleh x?


dan tok juga sangat kuat dan aktif..ko ada?haha
macam atlet gitu..haha..sebab tok sangat rajin..
tak boleh duduk diam..
siap ada kebun taw




senang je nak masak mcam ni...
tanye je tok ape yang takde..sawi , kucai, terung..ambik je belkang rumah kan

korang tahu tak ni ape


ini..buah yang orang buat asam keping...
saya baru tahu..kesian kan..hahahaha

ini cinta hati saya...
yang taknak ambil gambar
tapi kene paksa..hahaha..sorry en suami 


ini pula tok kesayangan..


saya yang semakin berisi..waaaaa..nangis2..
bye2 tok..ada rezeki kami balik lagi k

ok balik dah...

till then,
p/s: saya rasa lain bila takde lagi panggilan telefon dari mak..tanya keadaaan anak dia kat kampung orang :'(

love,
iefayangghazali

1 comment: